Time for some resolution


Letar efter sista minuten biljetter tillbaks till karlskrona. Fast egentligen är jag inte så sugen på att åka ner igen. Jag har haft det väldigt bra här hemma och nu är Lisa också hemma, så det är ju trevligt. Men jag måste åka ner och ta tag lite i skolarbetet. Inte bara japanskan utan också den jäkla production journalen för Special Project-kursen som jag borde gjort för länge sen. Jag fick utökad tid på mig till den 22a så det är bra men jag slapp inte undan att göra den. Sen har jag kommit till första inlärningsplatån på japanskan så jag är rätt förvirrad och det går trögt att lära sig även om jag fattar allt vi gör. Det blir bara lite rörigt när man ska försöka använda sig av det själv... men det är ju alltid så att man förstår mer när andra pratar än man kan säga själv, även på sitt eget första språk.

Igår var det Valbo och Gävle som gällde. Vi åkte till Valbo först och handlade. Jag shoppade på rea och lyckades köpa en klänning, en kjol, två tröjor och gardiner till två fönster för totalt runt 400 kronor. Jag älskar rea! Jag ska aldrig handla kläder på annat än rea (såvida jag inte verkligen behöver något och det inte är rea). Efter Valbo drog vi in till Gävle vid halv sex för att Johans besök Erika skulle med tåget. Vi andra gick på Clas och köpte en liten kaffebryggare (eller egentligen perkulator. Det blev inte den kaffebryggaren du tipsade om Stina, för den fanns bara i vitt och det gillade inte Lisa)

Hursomhelst, vi gick och åt på Church Street Saloon, men jag höll på att få psykbryt efter ett tag eftersom vi väntade i typ en timme och trekvart på bord och sen på maten. Vi hade bara fikat lite tidigare på dagen så jag hade nog hunnit fått rätt lågt blodsocker och då blir jag lättirriterad (det har jag ärvt efter pappa, han är precis likadan). Men det var trevligt ändå och maten var jättegod när den väl dök upp :D Sen gick vi på bio och kollade på Harry Potter och halvblodsprinsen. Den var rätt bra men ganska så hoppig och de hade både tagit bort och lagt till så det var inte direkt en av de bästa HP filmerna. Sen hade de gjort om min favoritscen från boken TOTALT, så det var något av en besvikelse. Men det är ju trevligt att gå på bio. Jag önskar att biografen i Karlskrona var lite större :(


Kommentarer
Postat av: stina

Hehe, nej men oj, vi får bara in i dom i svart vi.. Men jag håller med, den vita kommer ju se ful ut efter bara en liten stund

2009-07-23 @ 20:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0