Come on DJ play that song


Patrick Wolf skivan har gått i konstant spinn här sen den kom på posten igår. Jag är rädd att jag ska lyssna sönder den, men den är ju så bra! Pausade med att lyssna på U2s senaste, men den var tråååååååååååååkig. Jag hade väldigt svårt att lyssna och uppamma intresse... kanske inte så bra att lyssna på den medans jag fortfarande vill lyssna på The Bachelor...

Imorrn börjar japanska-kursen. Det ska bli spännande att se hur det funkar att plugga japanska online, men det blir nog kul. Jag känner mig rätt engagerad iallafall. Jag går verkligen fel program! Språk och historia är ju sånt jag tycker är kul, varför läser jag om digitala kulturer och uttryckssätt!? Nog för att det är intressant, men what the heck! Vad ska jag göra med mitt liv? Känner att jag börjar få lite planeringspanik över vad som händer efter att lkdm är avklarat. Jag kommer behöva pengar, men det finns inga jobb, så vad gör man då? Ska jag flytta hem? NO fucking way! Pallar inte att bo hemma igen efter att jag bott på egen hand så länge. Men att flytta för att jobba känns dumt också, åtminstone om jag stannar i Sverige. Åka som au pair igen? nja, det ger egentligen inte heller några pengar... synd att man inte blir något av att gå lkdm, finns liksom inget jobb som är givet... Men samtidigt vill jag inte ta vilket jobb som helst nu när jag pluggat tre år på högskola liksom. Då vill man liksom få lön för mödan. Jag är rätt trött på att leva på "tillräckligt" med pengar. Jag vill kunna åka på semester, hitta på roliga saker, handla kläder och prylar. Inte bli shoppingmaniac, men ändå kunna känna att man kan kosta på sig lite ibland utan att känna att det blir nudlar resten av månaden. Men också ha ett jobb där man känner att man gör något som man passar för och att man uträttar något. Inte bara är en drönare. Jag kan lätt tänka mig att åka iväg och jobba utomlands, men måste liksom ha kapital för att komma någonvart till att börja med. Kan man inte ens betala flygresan lär man inte komma långt. Eftersom Japan är så pass långt bort så krävs det dessutom rätt mycket pengar, så det lär inte kunna bli en tripp dit direkt. Tur och retur går på typ närmare tio tusen. Så frågan är hur man sparar ihop till allt detta? -.-'

Ah, vet inte om jag borde tänka mer eller mindre...

Stina, söker clas folk? :P Får väl göra som resten av sveriges ungdomar och åka till Norge...

Kommentarer
Postat av: annelie

men fajjah när du går ut skolan om ett år så har krisen vänt och det finns ett överflöd av jobb du är kvalificerad för!!! och om inte så är clas i bergen ett skitbra alternativ! kolla upp om du kan söka några stipendium nu inför sista året också, rätt som det är får du 10 000 bara sådär ;D

2009-06-16 @ 21:08:15
Postat av: Stina

Hehe jag tror inte vi behöver folk just nu då, men jag har om inte annat en lägenhet som du kan få hyra, haha. Eller ett rum i en stor fin lägenhet snarare. :D

2009-06-16 @ 21:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0