Hajimemashite!


Watashi wa Sofie desu, gakusei desu, Sweden jin desu. Yoroshiku Onegaishimasu.

Katt wa eigo de cat desu. Katt wa nihongo de nandesuka? Katt wa nihongo de neko desu!

Resultatet av två lektioners japanska. Det är faktiskt väldigt kul även om hela första lektionen typ försvann på problem med tekniken. Konferensrummet klarade inte av dubbla antalet elever, så det blir förhoppningsvis bättre sen när alla hamnar i rätt grupp. Men det är som sagt väldigt kul, och även om man för ögonblicket bara lär sig genom att memorera så känns det som att man nog kommer lära sig en hel del.

Min lillebror var och hälsade på under några dar under veckan. Han kom mitt i alla aktiviteter eftersom det var midsommar. Först skulle jag visa stan som visade sig vara knökfull eftersom det var någon slags marknad i stan. Det var verkligen stånd uppsatta överallt. Ingen Gysinge marknad här om jag säger så :D Sen på fredagen när jag skulle visa honom Wämöparken var det så klart midsommarfirande där. Inte för att det gjorde något, men jag hade inte tänkt alls på att det var midsommar och att det skulle hända saker. På kvällen var vi bara hemma och tog det lugnt och jag tvingade honom att titta på Yamato Nadeshiko Shichi Henge, eller the Wallflower som den kallas på engelska. Det är kul att titta på anime nu när man fattar vissa ord och uttryck, man blir mycket mer uppmärksam på vad de säger :)

Idag har jag varit och handlat skor. Eller, det var inte det jag åkte iväg för att göra, men det var vad jag gjorde typ. Köpte solkräm och plåster också men det är irrelevant. Hursomhelst kanske ni kommer ihåg vilken stor grej jag gjorde förut av att jag hade köpt skor med KLACK!? Ja, de skorna kan ju slänga sig i väggen med de klackarna mina nya skor har XD Kolla in bara:

   

Tygskorna var det rea på, femti kronor styck, så jag kunde inte låta bli helt enkelt. :) Oh well. Imorrn kanske jag ska gå ner och köpa en sovrumslampa på den second handaffären som ligger på pantarholmen. Funderar också på att punga ut med en tusenlapp så jag får åka på alla bussar, två och färjor i blekinge under sommaren... men jag ska fundera liiiite till på den.

Kommentarer
Postat av: annelie

word!

2009-06-22 @ 10:45:30
Postat av: Petra

Snyggliga skor! :D

2009-06-22 @ 19:16:24
Postat av: stina

Go Sofie! Du får ha klackskoruppläring med mig!

2009-06-22 @ 20:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0