Baby goodbye, baby farewell!


Helgens tripp till exotiska Kristianstad var trevlig med party i en välinredd herrgård ute på en åker på promenadavstånd från Hotell Petra. På partyt drack vi flytande socker och underhöll med singstar. Det var en total succé. Jag hade skrivit en längre redogörelse som lyckades försvinna, därför blir det inte mer om den helgen denna gången.

De senaste dagarna har EMDs "baby goodbye" rullat runt i huvudet som en skiva med hack i. Jag tycker egentligen inte ens att den är så himla bra. Jag blev nog bara charmad av de söta pojkarna med hatt och käpp. Nåja. Det kan jag väl bjuda på.

Igår fick vi följa med på en liten tur runt Blekinge. Ida lånade sin mammas bil och tog oss med till hennes hemtrakter. Vi var till Trummenäs camping, Kristianopel, Brömsebro, Rödeby och slutligen åkte vi upp på Bryggarberget och kollade på utsikten över Karlskrona. Så himla skönt att komma ut ur stan och hitta på något annat för omväxlings skull. Och det var najs med havet även om det luktade sjögräs och tång lite väl mycket ibland. I Brömsebro stannade vi vid ett fiskrökeri och åt sjukt goda smörgåsar. Jag börjar seriöst dregla när jag tänker på det. I Kristianopel promenerade vi runt och kollade på byn och havet och kyrkan och kyrkogården. De hade en hel del spännande gravstenar måste jag säga. Men som de facebookare ni är har ni säkert redan sett alla bilder :)

Imorrn ska jag sjunga singstar för mig själv medans Petra är i Karlshamn. Träna lite inför festen på lördag tänkte jag. Det verkar som att det blir rätt blandad kompott när det gäller gästerna. En hemifrån, kineser och en amerikan och så några svenskar, alla från olika bekantskapskretsar typ. Jag ser fram emot det. Hoppas bara jag kan hitta på något underhållande för Frida som stannar tills tisdag förmiddag. Hoppas vädret blir bra iallafall, Karlskrona är ju hundra gånger finare i solsken.

Kommentarer
Postat av: annelie

hoppas fördelsedagspartyt blir braaaaa!

2009-03-27 @ 22:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0