Disco spreads like a bacteria


The golden years, the silver tears, you wore a tie like Richard Gere.
I wanna get down, you spin me around, I stand on the borderline - cryin' at the discotheque!

Fasen vilken hit, disco upphöjt till 2! Om två veckor ska jag ha part-ay och spela 'Crying at the discotheque' over and over and over, mwa ha ha! Disco är underskattat. Måste leta reda på det gamla diskobandet som vi alltid lyssnar på när vi ska åka och bada i Oppsjön på somrarna. Många klassiker på det bandet, så jag borde faktiskt leta reda på dem på spotify.

(ganska lustigt att jag efter 'crying at the discotheque' lyssnar på 'dancing with tears in my eyes' med ultravox. Dansa är ju kul, eller?)

Idag har jag fått en tidig födelsedagspresent från Petra och Jim i form av en Japansk cd språk-kurs. Me much happy! Snart kommer jag sitta och imitera japanska fraser! Moshi moshi! Ohayo! Nani? Itadakimasu!

Har hittat tre kurser jag nog kommer att söka till i höst. Det enda problemet är att de två 7,5 poängskurserna överlappar varandra, vilket innebär att jag under ca fem veckor kommer att läsa tre kurser samtidigt. Det är nog inte helt omöjligt, men det blir säkert jobbigt. Särskilt ifall jag blir tvungen att jobba med Forward på samma sätt som jag gjort hittills. Anyway, förutom journalistikkursen tänkte jag söka en kurs som heter medieteknik och en som heter cross-cultural communication. Nu återstår bara att prata med Lissa egentligen och kolla vad hon har att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0