Commencement.


Nu har lkdm-treorna officiellt tagit studenten. Det var en rörande ceremoni och det känns trist att Lingxiao och Marie inte kommer vara kvar nästa år. Men det var rätt spännande att tänka att nästa år så är det en själv som är där. Eller åtminstone så kanske jag kommer vara där. Det känns liksom som att det skulle vara oerhört trist att inte få vara med och ta studenten från lkdm, vilket jag ju inte får om jag byter ut en kurs, vilket ju är vad jag hade tänkt... Så jag funderar på att ta alla kurser och hoppas på att jag klarar av att läsa extra. Det blir nog en lång höst, för journalistik-kursen har rätt mycket studiematerial, men samtidigt är den på svenska, vilket ju underlättar något.

Efter ceremonin så var det buffé på Grevargården. Det var allt möjligt spännande, jag provade allt och allt var gott, till och med de något mystiska rörorna var sjukt goda. Efter det hängde vi på Nivå tills de stängde och sen gick vi hem till Ola på efterfest. Där blev vi kvar i några timmar innan vi så småningom knallade hem och ramlade i säng i sextiden. Våra två prominenta lärare var aspackade och slog eleverna med hästlängder men var ändå uppe morgonen efter och jobbade (eller vad de nu gjorde, torsdag var ju röd dag).

Allt som allt var det trevligt med blandade inslag av lite sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0