citrus = jul

Tillbaks hemma efter en filmvisning på skolan (Grizzly Man) samt en tur ner på stan för lite shopping. Först var vi in på garn- och sybehörsbutiken där vi shoppade garn och stickor. Jag hittade ett häftigt garn så jag tänkte försöka mig på att göra en halsduk av det. Känns inte som att jag förväntar mig nåt underverk, men jag tänkte försöka göra något annat framför tv:n än sitta med datorn i knät. Plus att det är avkopplande att pyssla med virkande och stickande.

Handlade de där spännande pepparkaksformarna på Indiska, och sen visade det sig att om man köpte tre Milda-produkter (vilket vi gjorde) fick man tre pepparkaksformar, och de var ganska roliga de med. Vi valde en pusselbit, ett svärd och en dinosaurie. Känns som att folk äntligen fattat att man kan göra pepparkakor i andra former än de traditionella gubbarna, hjärtana och stjärnorna :) Var även in en sväng på Bokia och köpte lite papper och grejer så jag kan pyssla lite hemma och kanske göra några fina julkort. På ICA köpte vi även ett nät med clementiner och de smakar och doftar så gott! När jag skalade dem var det som att en juldoftsbomb exploderade! Så gött! Julstämninen börjar infinna sig och det känns helt okej, det är trots allt första advent på söndag. Då ska ljusstakarna upp i fönstren. Najs!

Kommentarer
Postat av: annelie

lukten av klementin är jul! jag köper en påse varje gång jag är på jobbet. vad tyckte du om grizzly man? det är en av mina favoritfilmer

2009-11-27 @ 19:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0