I'm not here.

Långa dagar. Igår var det filmvisning med lkdm:s egen filmgrupp då vi tittade på Network, idag har vi tittat på I'm Not There för Talans kurs och på fredag ska vi titta på en Derrida-film av något slag. Tror det var en biografi, men är inte säker. Lissa gick inte in på så mycket detaljer. Men det blir säkert intressant det med. I'm Not There var helt klart intressant och man blir ju rätt nyfiken på Bob Dylan. Jag har aldrig varit intresserad av honom tidigare egentligen. Jag vet att han har haft stort inflytande på musik etc etc etc men det är inte direkt min musiksmak så det har aldrig blivit att jag lyssnat. Får se om jag orkar lyssna lite nån gång. Det finns ju alltid spotify.

Igår spelade vi in mera film. Talan blev sjuk så vi fick fixa på egen hand men det gick bra det med. Vi spelade in en scen som såg ut ungefär som duschscenen i Hitchcocks Psycho, jag är säker på att ni är bekant med den, fast i denna versionen blev Ida 'attackerad' med en baguette och blir med barn, eller 'med baguette'. Det låter lite konstigt, men det är så det ska vara :D Det ska iallafall bli väldigt intressant att se slutresultatet sen. De spelade även in lite specialeffekter som bara ser sååå äckliga ut. Grupp C kommer definitivt vinna en 'gubbie' för bästa specialeffekter (gubbies är lkdm:s oscarstatyetter).

Här är ett kasst klipp av scenen med REM soundtrack, men jag orkar inte leta reda på en bättre version. Sorry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0