Россия

Gud vilka rysningar jag får av första minuten av Rachmaninoffs Piano Concerto no2 in C minor. Ja jag ska sluta tjata om den på alla de sociala forum jag är medlem av men den är så bra!!! Ah, ryskt drama! Rysk romanticism! Tsaren, ikoner, Day Watch, Night Watch, balett, konståkning, Evgeni Plushenko! kaviar, vodka, da! njet! prevjet! Detta frusna, fattiga, vodkadrickande folk med sin hemska historia och sen i kontrast deras fantastiska konst! Deras säregna stil. I <3 Rachmaninoff! Mitt verklighetsflyende jag mår bra av Rachmaninoff.

Spotify: Berliner Philharmoniker – Piano Concerto No. 2 in C minor Op. 18: I. Moderato

Ryssland har ju också deras extremt cheesy och östeuropeiska dåliga konst, fula kläder och dåliga frisörer! Till och med den förtjänar uppmärksamhet. Ett land som är kvar på åttiotalet. Hur magiskt är inte det! XD

Ett utmärkt exempel är Evgeni Plushenko. Äkta bad haircut från åttiotalet men vilken grace! En rysk kille som håller på med dans eller konståkning kommer aldrig verka gay på samma sätt som andra nationaliteter. Nu kanske inte ni känner samma förtjusning över konståkning som jag, men Plushenko is The Man. (Ignorera de jobbiga ameriskanska kommentatorerna och njut av den lilla intervjun i början av klippet. Den ryska brytningen, den fantastiska viljan!)



Sen råkade jag bara hitta denna bilden när jag googlade mig fram genom Ryssland, och jag bara gillar den så himla mycket! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0