Machina

Lovade ju att det skulle dyka upp länkar till mina Media Production uppgifter förut. Nu ligger de på webben klara och allt, yay!

Patent Pending
En uppgift där vi jobbade med show/hide script. Om man kör en mouseOver på prickarna på bilden så händer det grejer.

Recombinant Text (Eulogy)
Här jobbade vi mycket med javascript och att skapa randomized text (ursäkta bytena mellan svenska och engelska). Jag valde att använda mig av Patrick Wolfs Eulogy från Wind in the Wires. Ni kanske till och med kan se hur jag har bytt ut de olika komponenterna i texten. I nedre högra hörnet kan ni klicka på load för en ny dikt/sång.

Enjoy!



Eulogy

Patrick Wolf

So long, my friend
There must always be an end

But all our love and life and song
Carries on
I carry it on

Now the lightships
Are guiding you
Over the sea

And the lightships
Are sailing you
Away from me

Over the edge of the world
The edge of the world
Over the edge

But I carry you on
I carry you on
And I carry on

Kommentarer
Postat av: annelie

Nice grejer!

2009-11-21 @ 00:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0