mushandled och musarmbåge

Fast det kanske kvalifierar sig som musarm då. Behöver verkligen ta en paus från datorn och låta min stackars högerarm vila. Det blir alldeles för mycket datortid bara för att jag inte riktigt orkar koncentrera mig på att ta mig för något. Och då menar jag inte bara just nu utan på det stora hela sen jag fick en egen dator med konstant tillgång till internet. Grejen är ju dock att även om jag skulle vara bortkopplad från datorn i en vecka skulle det inte hända särskilt mycket.

Lissas tjocka häfte om strukturalism är förvånande intressant. Handlar mycket om lingvistik och språk gillar jag ju. Handlar lite grann om hur man kan tolka texter och varti 'mening' ligger. Mindre flummigt än mycket annat vi håller på med kan jag tycka :)

Snart börjar ännu en låååång vecka där man inte kommer loss tidigare än fem någon dag förutom möjligtvis fredag. En grupp studenter från lkdm har startat en filmklubb, den är kanske lite för seriös för min smak (eftersom jag är så dålig på att analysera saker) men jag skulle ändå vilja gå och se filmerna och höra litegrann av diskussionerna. Men eftersom allt är så jäkla fullproppat ändå under veckorna blir det så himla jobbigt. Orkar man är ju frågan. Klart att det inte är så jobbigt att se en film, men om man redan suttit still i fyra timmar på lektion framför datorerna så brukar man känna sig rätt seg. Men å andra sidan är det inte som att jag gör så mycket annat vettigt efter klockan fem iallafall så det är inte som att jag missar tid för skolarbete. Hm. Nästa visning är på tisdag, får se hur det känns då. De ska visst titta på the seventh continent.

Imorrn blir det till att kliva upp tidigt. Klockan åtta inne i stan ska vi börja filma. -.-'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0