Must. Get. A. Backbone.

Livskris. Igen. Man undrar varför man är där man är och varför i helskotta man aldrig tar sig för att ändra på sitt liv så att det blir som man vill. Man är sin egen störste fiende, och ingen annan kan förändra ens liv om man inte själv gör det. Är inte livet för kort för att spendera det på saker som man inte gillar? Vad är det för mening med att tvinga sig själv att göra saker om man iallafall inte sen kan säga efter att "ja det var jobbigt, men det var värt det"? Man får aldrig glömma att ställa sig frågan "kommer jag ångra mig om jag gör/inte gör det?". Och sen handla därefter. Kommer jag ångra mig om jag gör färdigt lkdm? Nej, jag kommer nog inte ångra att jag tagit min examen. Kommer jag ångra att jag använt mina studiemedelsveckor på att studera ett program jag inte längre gillar alls? Ja. Det kommer jag förmodligen göra. Vad är mina alternativ? Kanske dags att kolla upp det.


Kommentarer
Postat av: stina

Ja välkommen in i livskrisen. jag vet hur det känns.

2009-11-12 @ 21:42:25
Postat av: Petra

Förbannade vare livskriserna!

2009-11-13 @ 10:18:19
URL: http://viljami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0