Rant

Är hemma igen efter en eftermiddag med lektioner. Mellan klockan tre och fem hade vi Digital Video Production och målet var att ha lite brainstorming om ur vi skulle utveckla våra karaktärer från tidigare filmer och skapa nya scener. Normalt sett så tror jag de flesta har förstått att man vid en brainstorming session slänger fram alla möjliga idéer och sen kasserar eller modifierar dem efterhand med allas olika åsikter och andra idéer i åtanke. Men när jag säger normalt sett så inkluderar jag inte min klass. De sa fanimej inte ett jävla knyst, och jag är så himla trött på det! De har knipit käft i TVÅ ÅR!!!! Jag menar, jag har inte en massa bra idéer, men jag kan iallafall komma med förslag eller tala om ifall jag tycker de idéerna suger eller ifall de är bra. Tyvärr verkar ingen annan fattat det. Det är seriöst Petra, jag och Ida som försöker komma på något. Alla andra bara sitter där som nickedockor och stirrar på sina papper, bord eller hörn eller ingenstans alls. Jag tycker det är så jävla dålig stil mot de andra i klassen när man uppenbarligen inte ens försöker. Hur lätt är det att göra ett projekt när ingen är redo att anstränga sig alls? Speciellt när man redan är en sån liten grupp? Jag blir så arg. GAH!!!! Det blir vad man gör av det! Det skulle kunna vara världens roligaste projekt om folk bara tog tag i sin del och ansträngde sig mer än inget alls. Jag planerar en total kupp där svenskarna tar över och sedan delegerar arbetet till alla andra, då kanske det åtminstone händer något. Men är det något jag inte pallar med så är det att sitta och vänta på att andra ska göra det de SKA GÖRA! Jag har inte tid eller tålamod att sitta och titta på folk som inte kan säga ens ja eller nej. Då får de skylla sig själva om de får underkänt eller får göra sånt de inte gillar. Å jag är så arg!! Jag skiter i om de inte gör det de ska när det bara drabbar dem själva, men när andra drabbas... för fan, skaffa lite respekt för medmänniskor! Hoppas jag fortfarande har lite ilska kvar på torsdag när vi ska träffas så jag kan uppamma lite mod till att säga ifrån till dem allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0