Sukiyaki Western Django

Denna gångens leverans av filmer från lovefilm.se blev True Romance och Sukiyaki Western Django. Petra och jag lagade kycklingwok och parkerade i soffan framför Sukiyaki Western Django. Det finns en gammal spaghettiwestern av Sergio Corbucci vid namn Django, man skulle kunna säga att detta är en remake av den. Jag har inte sett Corbuccis film själv, men några hintar i filmen fick mig att googla på "Django" varpå jag hittade filmen på imdb.com och kunde bekräfta att de har ungefär samma story.

Denna remake är dock långt ifrån klassisk. I denna versionen har vi samurajer som använder sig av revolvrar blandat med katanas och armborst i en klassisk guldgrävarby i Nevada, fast byggnaderna är typiskt japanska. Sheriffen har en personlighetsklyvning och när det snöar så undviker snön att falla på guldet i skattkistan. Det är blodigt och fullt med explosioner och maskingevär. Dessutom har Quentin Tarantino en roll. Helt fantastiskt! Takashi Miike, regissören, ska tydligen har gjort en hel del intressanta filmer, och denna är definitivt inte ett undantag. Ta en titt på trailern bara.


Kommentarer
Postat av: Petra

Alltså, den var ace. Verkligen. ^^

2009-11-27 @ 09:27:14
URL: http://viljami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0