Yohei forever!

Idag ska det bli spännande med middag. Vi håller på att laga till bakad potatis som ska fyllas med en röra med gräslök, rödlök, äpple och keso. Sen har vi gjort en fin liten äppelpaj som efterrätt. Jag har ju faktiskt aldrig ätit bakad potatis tro det eller ej! Inte för att jag tycker det verkar äckligt eller så, det har bara aldrig blivit helt enkelt. Så jag ser fram emot att pröva det ikväll.

Har fått undan lite arbete med Forward, alla texter är (bör) vara korrade så det är klart iallafall, sen får jag väl förlita mig på mina excellenta layoutare. Ska bli spännande att se imorrn vad de lyckats göra av de texter och bilder de hunnit med hittills. Det är möte imorrn alltså. Annars försöker jag jobba på att komma på exakt hur jag ska genomföra min idé för en av Talans uppgifter. Tur man har Petra som bollplank, jag hade kört fast (det höll på att förvandlas till en kopia av en av Talans egna verk!) men hon bara sa 'blargh' så hade jag en bra idé att jobba med XD Får se hur långt jag kan ta uppgiften med det vi lärt oss hittills.

Nu har vi precis tittat på De Sju Samurajerna, en film av Akira Kurosawa från 1954, och den var helt fantastisk! Det var inte alls vad jag väntat mig, den var typ störtkul och gripande. Helt underbar! Min absoluta favorit var Yohei, eller 'sadface' som vi kallade honom. Han såg alltid typ skitledsen ut och var samtidigt filmens bästa comic relief XD Annars var en av samurajerna supercool, helt über. Så bra!


Yohei!

Kommentarer
Postat av: Petra

Blargh!

2009-10-20 @ 09:33:35
URL: http://viljami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0