Kundvagn gridlock

Okej, då kommer det en uppdate på vad jag haft för mig sen i tisdags. Vi tog tåget till Kristianstad på eftermiddagen eftersom Petras familj ville åka tidigt på onsdagsmorgonen till Ullared. Hos Petra serverades det kalkon, potatis, sås och grönsaker. Det var top notch! Inte för att Petra och jag inte skulle kunna laga till det (vi lagade faktiskt till en hel skinka och potatis och sås för inte så länge sen) men det är inte samma sak som när en Mamma gör det. Jag känner mig lite andäktig inför det, förmodligen för att jag associerar sådan mat med söndagslunchen hemma i min familj. Det var lite extra speciellt också för då fick vi läsk till maten. :D

Onsdagen i Ullared var lite crazy, fast trevlig. Helt sjukt vad mycket folk det var. Kundvagnar överallt och man fick verkligen använda sig av armbågarna. Inget 'ursäkta' eller 'förlåt' där, men det var rätt skönt att ingen orkade bry sig, för man gjorde ju inte det själv heller. Efter att ha blivit påkörd av femtioelva kundvagnar på en timme så hade man iallafall kört på lika många själv! Jag hade tänkt att jag inte skulle köpa mycket alls, men det blev såklart inte så. Jag handlade för tusen spänn, men å andra sidan fick jag ganska mycket för dem (och så betalade jag Petras och mina gemensamma grejer). Jag köpte bland annat lite kläder, svarta kartonblad till fotoalbumet, lite pennor, en locktång och lite annat smått och gott till hemmet. Vi var även in på lite skoaffärer och sådant som låg runtom Gekås men där hittade jag inget intressant.



Efter en lång dag i Ullared med trötta fötter tänkte Petra och jag dra hem till Karlskrona igen med våra tunga kassar. Extra fantastiskt var det då att tåget var försenat ungefär en halvtimme, samt att vi fick byta till buss i Ronneby på grund av förseningen. Man hade ju kunnat hata hela situationen, men eftersom både Petra och jag var ganska trötta vid det laget hade vi rätt roligt åt de små fjortisarna tvärs över gången på tåget som inte fattade varför tåget bytt håll. Tågföraren måste gjort en miss inne på stationen och åkt tillbaks åt samma håll som han kom ifrån! Oh no! Förutom att håna fjortisarna hade vi rätt kul åt Mr Collins, denne evigt underhållande man, samt konduktören som meddelade oss om bytet till buss i Ronneby. Hans engelska var inte den bästa och det var bara så roligt hur han försökte formulera sig.

Dagens strapatser med bland annat broderade sms får vänta tills senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0