Humpty Dumpling

Gårdagen var riktigt riktigt trevlig. Först åkte vi ju ner på stan för att vara med på kinesernas oktoberfestival. Där fick vi lära oss att göra 'dumplings' som är ett slags mellanting av ravioli och piroger. Vissa av kineserna var verkligen superskillade på att knåda ut degen i perfekta cirklar, men som tur var var det inte alla som var lika duktiga, så då behövde man inte känna sig så misslyckad :) Fick in lite teknik efter ett tag faktiskt så jag lyckades nog göra en sex sju stycken. Det blev dock totalt säkert två hundra stycken.



När vi bakat färdigt och de lagat till dumplingsen så blev vi bjudna på mat och lite underhållning. Det var bland annat flera kineser som underhöll med sång, och de sjöng typ jättebra allihop! De var karaoke-masters hela bunten typ. Önskar jag kunde lägga upp de videoklippen jag tog. Kanske borde skaffa mig ett youtube-konto. De lekte hela havet stormar också (den versionen där det finns en stol mindre än antalet personer som ska sitta när musiken tystnar) och Petra kom på andraplats.



Eftersom vi skulle ha Petras och Marcos party senare på kvällen gick vi lite tidigare än tänkt från oktoberfestivalen för att ta oss hem än sväng innan vi gick till Marcos lägenhet. Det var riktigt trevligt även om diskussionen i flera timmar handlade om snuskiga ord på p. Tänker inte återge vad det gick ut på, ni kan nog lista ut det själv. Men Josef och Tom (poeter båda två) var riktiga 'word nerds' XD Det dök även upp lite annat folk under kvällen. Ida och Joel droppade förbi, sen kom även en italienare, en spanjor och en bögig irländare. Sjukt trevligt trots värsta stormen utanför (vilket det fortfarande är). Vi blåste nästan bort på vägen hem, men jag måste säga att jag älskar sånt här väder. Både att vara ute i det (kanske inte direkt när det regnar) och att sitta inne och lyssna på det. Regnsmatter mot rutan och visslande fönsterspringor. Härligt höstigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0