Now that I'm clean, you know what I mean.

Inget är bättre för helg-känslan som att städa köket. Det är inte det att jag tycker att själva städandet egentligen är särskilt kul, men efter att jag städat upp i köket känns saker och ting mycket bättre. Städning är så okomplicerat och det är något jag har kunnat sen jag var liten, till skillnad mot alla nya saker man ska tackla varje dag. Sen känns det så klart som att man äntligen kan relaxa när köket är städat till skillnad mot att sitta hela lördagen och veta att det är ett diskberg i köket som behöver tas om hand. När jag städar är det som jag organiserar i mitt huvud också. Jag vet vart saker och ting är och jag kan släppa tanken på dem, för när jag behöver dem kan jag hitta dem på tre sekunder. Så jag städar rätt ofta. Inte för att jag inte tål att se saker överallt eller för att jag är hypokondrisk (det är inte direkt som att lägenheten är kliniskt ren, snarare tvärtom) utan för att jag mår bra av det. Det hjälper mig att koppla av. Avstressande. Fast det ska vara i lagom mängd.

Mera avkopplande städning till folket!

Fan vad kall lägenheten är.

Känner att det inte hänt tillräckligt skojiga grejer på ett tag. Inget party sen förförra helgen! Gawd! Joel ska dock ha party nästa helg eftersom han fyller idag så det ska bli trevligt. Ser fram emot det, undrar vad man ska hitta på för slags present. Kanske nån intressant alkohol. Han gillar visst att göra drinkar, men då har han å andra sidan ett ordentligt barskåp redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0