Dyra slantar

Igår var vi och handlade och passade på att stanna till på OnOff och köpa oss en varsin extern hårddisk, en av de där pocketsize som man kan köpa nu för tiden. Vi behöver dem till våra media-kurser, Media Production och Video Production. Så nu återstår en massa arbete med att lägga in alla filer från min gamla externa hårddisk till datorn och sen till den nya. Lite jobbigt. Men det är nog värt det för den nya är mycket mer praktisk, man behöver ingen strömkabel till den och den är mycket mindre och mycket snabbare. Den jag köpte ligger på 250GB och kostade 899 kronor, vilket är var jag betalade för den gamla och då rymmer den typ 140 eller 160GB. Köpte även ett par Koss in-ear hörlurar för alla de långa tågresorna jag måste ta för att komma hem. I somras när vi åkte hem från Arvika hade jag lånat min brors och det var helt gudomligt skönt hur den blockerade bort allt oljud runtomkring. Och ännu bättre är ju att man kan ha mycket lägre volym  och ändå höra musiken bra. Skitbra för folk med känsliga öron som jag :D Det enda problemet är att de ibland blockerar ljudet för bra så att man inte hör sånt som man borde höra. Man bör inte direkt gå runt på stan med dem menar jag.

Igår gick vi igenom en massa receptböcker och planerade en massa intressanta maträtter att äta under den kommande veckan. Det blev rätt dyr matshopping på grund av det, men det blir nog bra ändå. Ska bli kul att äta nåt annat än bara det gamla vanliga. Vi ska pröva Indonesisk pannkaka, Koreansk nudelsallad, pasta med fetaost och risotto med ruccola. Vi får nog dock försöka äta lite mer vardagsmat nästa vecka om vi ska klara oss undan konkurs haha. Vi gjorde även Cheesecake igår som var namnam! Vi gjorde små portionsvarianter i muffinsformar, eller cheesecakebäbisar som Petra uttryckte det :) De åt vi medans vi tittade på Legender från Övärlden och Nausicaa - Valley of the Wind.




Kommentarer
Postat av: stina

ja var en kille i norge som dog när han gick över en järnväg med koss-lurar på sig. så gör inte det fia!

2009-09-13 @ 19:49:46
Postat av: annelie

dom där cheesecakesen alltså... ser så goda ut! Det ska bli autopoilot på bilen! Måste få den installerad bara, nästa torsdag ska det fixas. det blir spännande!

2009-09-14 @ 18:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0