It's a bingo!

Igår var vi duktiga och städade lägenheten. Vi till och med tog ut mattorna på vädring och (typ) piskning. Vi hade ingen mattpiska, men vi gjorde så gott vi kunde iallafall. Mattorna blev bättre än de var innan. Vår dammsugare har ju typ gett upp.

Vi lagade till en risotto med ruccola-sallad som var sjukt god. Jag känner att Petra och jag är risotto mästare vid det här laget, och Marco verkade tycka att det var gott också, även fast han är italienare och säkert har ätit äkta italiensk risotto många gånger :P

Sen var vi som sagt på bio och såg Inglorious Basterds. Jag har fortfarande lite problem med att uttrycka mig om vad jag tyckte. Det var utan tvekan en bra film, och jag hade glömt bort det fina med Tarantino och det sköna i att se filmer som inte är direkt 'logiska'. Folk är med i två scener, får en fin introduktion så man tror att de är viktiga för filmen, sen dör de nästan på en gång!. För att inte tala om att det är en film som utspelar sig i en historisk situation med skådespelare som spelar människor som existerat men som sen möter ett öde helt annorlunda från vad som verkligen hände. Man kan liksom bara säga 'what the heck? Oh well, detta slutet är bättre' XD Jag gillar det verkligen! Så skönt att bryta sig loss från de gamla vanliga ramarna.

Buongiorno!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0