Kina <3

Idag har jag varit speciell gäst på Blekinge Chinese Association Establishment Ceremony som representant för Forward. Det var rätt spännande och lite formellt. Det var många kineser med kavaj och slips. Jag gillar alla internationella sammankomster, inte bara för att det är kul att träffa folk från olika kulturer utan också eftersom jag på sätt och vis ser det som sociala studieobjekt. Man kan studera hur folk beter sig, hur deras språk låter och hur de beter sig när de är i grupper med folk från samma land till skillnad mot när man träffar dem i andra sammanhang.

Efter själva ceremonien var vi inbjudna på kinesisk buffé på Nya Peking. Det finns så många kineser som är trevliga, det är bara lite jobbigt att man inte vet vad de heter, eller även om man vet det så kan man inte uttala det iallafall. Om jag åker till Kina eller Japan ska jag skaffa mig ett smeknamn som funkar på deras språk. Blir mindre jobbigt för alla då tror jag :P Buffén var hur som helst yummy och det var trevligt.


Kommentarer
Postat av: annelie

åh vad skoj den sammankomsten verkade! och vad söta alla är. men kära nån du som är så aktiv, chef för skoltidning och allt :) jag känner att jag prövar att ta igen de senaste åren då jag inte engagerat mig i så mkt mer än studier tror jag. och skogshuggardräkten börjar kännas riktigt bra att ha på sig ;D

2009-09-10 @ 20:45:12
URL: http://wannelie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0