Not again!

SÅ! Idag började terminen. Jag lyckades ta mig upp bara en halvtimme efter att väckarklockan ringt, och jag skickade iväg mina viktiga mail i tid. Men sen brast effektiviteten och vi åkte ner på stan med Ida och shoppade :) Vi åt lunchbuffé på en thairestaurang först, sen spenderade vi många (långa) timmar i affärer medan Ida letade klänning till ett bröllop hon ska på snart. Gjorde en del inköp för egen del dock. Lite underkläder, lite skolmaterial och här och häpna, hårfärg! omg omg omg omg! Har hon en kris eller vad är det som händer? :P Det skulle sitta bra med lite förändring nu, och ibland är det lättare att känna att man förändras om man inte heller ser ut som vanligt.
Eller vill jag bara ha ny hårfärg? Är jag inte glad över mitt blonda här längre? Eller är det kanske så att jag är trött på att alla tror att jag är en blond bimbo? XD Ja jag är inte visare än nån annan som överhuvudtaget bryr sig om min hårfärg. Hoppas det blir bra iallafall, jag får väl ta och lägga upp en bild sen när jag samlat mod till att färga det.

Eftersom jag tagit itu med skolrelaterade saker idag och skickat ut ett mail till alla BTHs studenter om att skoltidningen behöver folk och att vi ska ha möte så återkom något som jag hade glömt: de extremt korkade mail jag får från folk som skriver till forward. Ibland undrar man vem de tror att jag är? Gud? Tydligen kan jag läsa tankar och dessutom sköta hela BTHs IT service.

Random kille ett:

Hej Sofie,

Jag studerar på distans så det blir lite svårt att vara med. Dessutom arbetar jag parallellt.

Hoppas dock att ni får en god uppslutning och kanske kommer jag att ha möjlighet att bidra framöver.


Ursäkta mig? tror du att jag letat ut dig och skickat ett mail till bara dig? Jag skiter i ifall du INTE kan vara med, hur skulle det se ut om alla studenter på BTH skickade ett mail för att säga att de INTE kan vara med? Pucko.

Random kille två:

Hello,
Am a distant learning student and will like to have some write ups. How do I go by this.

Ja... det underlättar om du visar i ditt mail att du kan uttrycka dig på engelska, samt lämnar ditt namn i slutet av mailet...

Random kille tre:

Hej,

Jag studerar inte längre. Kan ni ordna så att jag kommer bort från högskolans maillista.


Va? Jag har inget med mailinglistorna att göra, jag är bara en vanlig student. Gawd!

Okej, jag vet att jag låter överdrivet aggressiv just nu, men när folk inte verkar ha ens vanligt förnuft så blir man lite frustrerad ibland. Svara på sådana här mail slipper jag faktiskt gärna.

Kommentarer
Postat av: annelie

vad blir det för färg på håret???

2009-09-07 @ 22:19:35
Postat av: stina

hahahahaha fler av de där mailen! Jag vill se allaaa haha.

2009-09-07 @ 23:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0