Silky Smooth

Idag har jag en good hairday. Mitt hår är helt mjukt och shiny. I like :D

Kommande filmer att titta på:
Pretty In Pink (klassiker :P)
Day Watch (fortsättningen på den ryska fantasy-filmen Night Watch. I <3 Russia)
Inglorious Basterds

Inglorious Basterds ska vi se på bio ikväll! Marie kommer ner från Kalmar så vi ska gå med henne och Marco. Jag ser fram emot det. Alla har haussat den filmen så mycket att jag vill se den jag med, trots att jag från början kände mig lite smått ointresserad. Hoppas den är så bra som alla säger.

Har börjat läsa i en av böckerna jag lånade på biblioteket som heter Street Art av Cedar Lewinsohn. Den är verkligen intressant och sådär skönt läsbar (till skillnad från all akademisk goja som man hittar i kurslitteraturen på lkdm). Även fast jag egentligen inte har haft nåt intresse av graffiti och street art innan är det riktigt intressant och det känns rätt schysst att få lite mer insikt i vad det handlar om eftersom man oftast mest tänker "fan vad fult det är när de bara skriver sina namn typ överallt, det är ju inte konst". Men nu har jag fått lära mig att det är ju precis det det handlar om! Att göra konst som inte är 'godkänd'. Åt helvete med hela konstvärlden liksom, konst ska inte vara en instituition. Irritera folk istället, nå alla de som aldrig går på gallerier och utställningar. Fast min beskrivning är ungefär som att klämma in Shakespeares alla verk i en bilderbok och försöka göra dem rättvisa. Så jag rekommenderar att man läser boken, till och med bara introduktionen ger en bra översikt. Jag kan inte påstå att jag tycker att all graffiti/street art är snygg, men det finns en story bakom som gör även små spraycan- kluddar intressanta.


Kommentarer
Postat av: Petra

We like!

2009-09-18 @ 13:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0