Chi-Ching!

Igår var det en lång dag. Petra och jag jobbar hårt på att vara hurtiga och promenera på morgnarna, och det är ett bra sätt att vakna upp på morgonen. Nackdelen är att man är rätt slut i slutet på dan. Fast huruvida det egentligen är en nackdel kan vi förstås diskutera. Men igår kändes extra lång. Vi hade Digital Video Production så Talan hade dragit fram både stora och små kameror åt oss som vi skulle filma olika grejer med, experimentera lite med inställningar och ljus. Vet inte om alla riktigt förstod vad Talan bad om, men det ska bli jättespännande att se hur det blev med våra klipp med bland annat juice på en tallrik, Freuds skugga (tack Stina!) och geggigt hårvax i närbild. Jag tror vi har en hel del intressanta grejer att jobba med sen :)

Efter Talans lektion hade vi första Forwardmötet för terminen som blev överraskande fullt av diskussioner. Det var rätt många som dök upp, tror Petra (K) hade värvat hela LKDM ettan. Vi diskuterade design och tidningens syfte och en hel massa andra grejer, och jag tror att de nya (tillsammans med tvåorna) nog blir bra när de tar över, de verkar åtminstone bry sig lite. Och bäst av allt är att jag har TVÅ engagerade layoutare! SÅ lycklig!! Även om det är rätt kul att jobba med layout suger jag ganska hårt på det, så med riktiga layoutare får jag både mindre att göra och tidningen blir snyggare. Yes! :D

Efter det en och en halv timma långa mötet (!) sniglade vi hem och lagade Chapchae, en koreansk rätt med glasnudlar och kött. Det var väldigt gott och att föredra framför den indonesiska pannkakan. Den pannkakan var inte att leka med, det räckte med typ två tuggor innan man blev mätt. Den var inte äcklig på något vis, men bara så mastig att man inte riktigt kunde äta den. Chapchaen var både lättare och godare.



Tittade faktiskt på idol igår också eftersom det var audition i Gävle. Även om jag har mina betänkligheter över Gävle så blev jag väldigt glad att det var så många duktiga sångare/sångerskor från Gävle. Och killen med det udda vibratot kommer jag definitivt hålla koll på. Helt sjukt spännande röst :D


Idag har vi varit på biblioteket och i hobbyaffären för alla tantiga ungdomar och tantiga tanter som gillar att virka och sticka. Petra har varit värsta duktig och virkat små amigurumi och andra grejer, så igår började jag virka på ett litet fodral till min externa hårddisk. Det kommer bli awesome! Petra har redan fixat ett fodral till sin men ska göra den ännu finare genom att sätta på en broderad liten bild sen, därför var vi och handlade garn och broderiväv. Jag funderar på hur jag ska dekorera mitt knallgröna fodral sen, funderar på några spännande knappar...



På biblioteket lånade jag en hel hög med intressanta böcker om konst och om Japan, och faktiskt om Japansk konst också, hehe ;D Jag är glad att jag börjat få lite ordning på vad jag spenderar min tid på så att jag inte bara sitter vid datorn hela tiden. Det är jäkligt skönt att få ett avbrott från den.

Time to eat som chapchae leftovers, yummy!

Kommentarer
Postat av: stina

min kusins pojkväns syster gick visst vidare i idol

2009-09-16 @ 23:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0