Ondskefulla saker

Kontemplerar onda genier. Vi har precis kollat på The Dark Knight och jag känner mig helt överlycklig över exakt hur ondskefullt genialisk the Joker är. Den ena ondskefulla planen efter den andra, han förutser exakt hur folk kommer att reagera och gör det till en del av sin plan. Han dödar folk till höger och vänster efter att de hjälpt honom och han gör allt detta på egen hand. Han har ingen No 2, han är the one and only. Det är nästan njutningsfullt att se hur Batman och alla Gothams poliser faller i fälla efter fälla, åker på stryk om och om igen och när de precis tror att de sitter med alla Ess i hand så visar det sig att de minsann iallafall gjort exakt vad Jokern ville. Christian Bale i all ära, men Jokern (Heath Ledger) snodde helt klart spotlighten i The Dark Knight.

Jag vet inte riktigt vad det är som får mig att beundra onda genier. Kanske är det för att de gör saker helt samvetslöst. Nog för att jag är glad för att jag inte skulle kunna döda folk, men ibland är det faktiskt jobbigt att ha ett samvete. Eller att säga så är ju dumt, för samvetet är ju konstruerat på precis det viset. Det ska vara jobbigt som fan att göra sånt som går emot ens samvete, det ska vara så jobbigt att man helt enkelt INTE gör det. Det är ju det som är poängen! Men man kan ju alltid drömma lite om att slippa vara en själv ibland. Göra sånt som är själviskt och utan någon annan i åtanke utan att det plågar en när man ska sova om nätterna. Göra ondskefulla saker... *mohahaha*

Bli inte orolig! Även om jag för ögonblicket är lite galen kommer jag inte förvandlas till en skurk. Jag tror alldeles för mycket på det goda i folk för det (ehe, även om jag verkar rätt cynisk ibland...)

Å jag gillar ordet ondskefull. Så snyggt, så laddat, så kul.

Kommentarer
Postat av: stina

Jag satt och spolade tillbaka till när jokern ska visa det där trickset med pennan, hahaha. Minns inte helt, men han ska väl få pennan att försvinna typ.. "tadaaaaa"

2009-09-06 @ 17:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0