Netikett

Långt pass på eftermiddagen mellan ett och fem med introduktioner till de två kurserna som vi börjar med nu. De verkar båda vara roliga kurser, men jag känner som vanligt lite ångest över att vara kreativ. Jag har sällan bra idéer som är nyskapande eller har någon slags wow-faktor. Men jag har bestämt att jag ska försöka ta det jag faktiskt är rätt bra på och försöka använda det istället. Det fina med lkdm är att det behöver inte vara tekniskt sofistikerat bara man har en bra tanke bakom eller en idé som är intressant. Jag är inte helt hundra på vad jag är bra på men jag vet vilka saker som jag tycker är lättare eller roligare än andra, så jag får jobba med det.

Mailen från random puckade killar fortsätter komma in. Jag borde vara glad över intresset, men jag vet exakt vilka personer det är som sitter och skriver de där mailen, och det är inte intelligenta, intressanta och välartikulerade/välformulerade killar, utan snarare de som inte kommer komma på möten eller anstränga sig för att bidra.

Random kille fyra:

Hi,

I am very interested about the magazine. So, I want to help with photography. I am a professional photographer. Let me know what kinds of photos do you need in the magazine.


Åh vad kul att du är professionell. Är det du som tycker det eller har du några MERITER? Jag menar inte att vara misstänksam men sist någon kallade sig professionell fotograf och ville hjälpa till med tidningen så SÖG bilderna.

Random kille fem:

can you change the day or timing we have classes scheduled at this time.

Ja självklart ers höghet! Allt för DIN skull!!!

Random kille sex:

Hi Sofie,

I'd love to stop by and check out whats going on men jag bor inte i närheten alls. hur kommer tidningen att ser ut? kommer det bli en online version? Jag studera via distans och hoppas det ska bli något för oss distansare också :)

I can write & proofread in english, så där på svenska.. ta en del kort själv..

let me know what you think :)


I think you är konstig som byter mellan Swedish and English. Du ville do proofreading sa du?

Random kille sju:

Hi Sofie,

How can i make input into the magazine as a foreign student?


Mitt svar:

Hello,
If you want to write for the student magazine, I would like to know more about what you are interested in writing about, if you have ideas for articles and such. My suggestion is that you come to the meeting and hear
about how we work and then you can also ask questions.


regards,
Sofie Leosson

Hans svar:

I meant as a distance student undertaking an online programme and unable to be physically present

Fine! Du kan inte komma på mötena, men visste du att man kan skriva mer än en mening per mail? Jo faktiskt! Tekniken är för fantastisk nu för tiden!

Random kille åtta:

Hi, My name is xx xxx and i'd be more than happy to work with you guys. Its something very progressive too, would also help me learn more. I looked for you guys in cafeteria yet you were not there.

Nä, det är för att mötet är NÄSTA tisdag.


Det är verkligen en lättnad att kunna dela med mig av dessa intelligenta mail som visar på så förfinade individer med sådan välutvecklad logik och sunt förnuft.

Kommentarer
Postat av: stina

Haha fy fan så sköna kommentarer på mailen. har redan fått mig några favoritmail och favoritkommentarer till dom, hehe. Gillar han i förra mailen som var vänlig nog att meddela att han inte kudne vara med. hahahahahahaha

2009-09-08 @ 21:50:49
Postat av: Petra

Alltså, de här mejlen blir bara bättre och bättre.

Men jag börjar frukta lite för mänsklighetens framtid... är det sådana här människor som ska få ledande positioner i vårt samhälle?!

Gawd! I hope not!

2009-09-09 @ 08:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0