Wicked Game

Idag har jag varit ner på skolan och fixat registreringsbevis och betygsutdrag som jag ska skicka till Göranssonska. De pengarna sitter så jävla bra varje termin. Inte för att jag inte klarar mig, utan mer för att de är sån skön ekonomisk backup.

Har jobbat några timmar på eftermiddagen med Talans senaste uppgift, en sida som presenterar en patentansökan. Roligast hittills är det att hitta på kombinationer till namnet på själva apparaten. Vi använder oss av en funktion som väljer ut random ord ur en lista (som man skriver själv) och sen kombinerar vi tre sådana listor och får fram en massa spännande namn. Jag skrattar högt själv varje gång fast det är jag som skrivit alla listorna :P Men vissa blir bara så dumma/konstiga/roliga. Några exempel: 'agressive chocolate maker' 'battery-driven kabuki trainer' 'lefthanded, soft camera' 'ambidextrous, overestimated piano' och två senare favoriter: 'ironically confusing meat slicer' och 'mathematically unimaginative boat-engine'. Jag ska lägga upp en länk sen när den är klar och upplagd på webben så kan ni testa själva. Dessutom gör vi små textrutor som typ förklarar olika delar av maskinen. Mina texter hittills handlar mest om alla de exklusiva material som jag använt i skapandet av maskinen. Men ni får se resultatet själva sen.

Usch, det är kallt idag, jag sitter här och fryser fast jag är fullt påklädd och har stängt alla fönster utom badrumsfönstret.

Funderade på om jag skulle göra en youtube-lista a la Stina, fast med bra covers. Alltså inte typen av covers som är en artist som gillar en låt så den har spelat in en egen, tråkig version, utan covers som är annorlunda och har skapat en helt ny låt av en gammal. Här t ex, Wicked Game med HIM och med originalet Chris Isaak. Helt random kan jag lägga till att Chris Isaak har sjukt sexig hals i det här klippet (eller är det kanske käke? fast det låter lite konstigt att säga det).


Kommentarer
Postat av: annelie

haha gläder mig till den länken alltså! Åhh vattenkammat håååår! med massa gele säkert

2009-09-28 @ 19:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0