Stevesey

Idag har det grupparbetats som fan. Roland Barthes har synats i sömmarna, eller snarare hans bok Camera Lucida kanske jag bör säga. Hur som helst har vi jobbat stadigt hela eftermiddagen. I samband med det har vi också tittat på The Life Aquatic with Steve Zissou. Jag gillade den, Bill Murray är ALLTID sevärd, men jag har väldigt svårt att fatta hur Lissa har tänkt att vi ska koppla Barthes och Zissou till varandra... Nåja. Det löser sig. Allt löser sig. Jag jobbar hårt på den uppfattningen. Jialiang lagade dessutom middag till oss! Kanongod mat utan att vara överdrivet komplicerat :D

I The Life Aquatic with Steve Zissou finns en kille som sitter och spelar på sin gitarr och sjunger Bowie-låtar på portugisiska. Jag tyckte han lät bekant och det visade sig att han heter Seu Jorge och att Annelie en gång i tiden gett mig en skiva med en låt med honom på. Det var rätt intressant att jag faktiskt kände igen och mindes detta med tanke på att jag faktiskt inte lyssnat på den skivan/låten på väldigt länge eller ens särskilt många gånger (sorry Annelie).


Kommentarer
Postat av: annelie

coolt att du kom ihåg den! det finns en hel skiva med hans bowiecovers. den är tres bien!

2010-01-06 @ 23:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0